Hamba Allah

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
Ordinary muslimah. Say, 'LailahaIllallah, Muhammadur Rasulullah'. Islam is the way of life. Age: 248 months (update: 18/08/11), Currently studying as a Medical student (future Muslimah Doctor insyaAllah) at IIUM Kuantan.

Tuesday, May 31, 2011

Surat CINTA buat KAMU. =)

Salam'alaykum wbt...

*CAUTION!: This post is especially dedicated to a person whom I dear so much,
namely called ONE TRUE FRIEND*




Setahun yang lalu, kesabaran, ketabahan dan kecekalan hati ana diuji pabila Allah menarik nikmat yang cukup berharga buat ana. Ana putus persahabatan dengan seorang kawan baik ana atas dasar kesalah fahaman. Ana benar-benar “down” waktu tu sehinggakan ana agak kurang focus sewaktu mendengar kuliah dari pensyarah ana. Berbagai perasaan bercampur baur pada ketika itu dan ana rasa takda siapa yang akan pernah memahami perasaan ana melainkan dia mengalaminya sendiri.

Tapi, walau seberat mana ana rasa Allah menguji, Allah itu Maha Mengetahui. Allah mengurniakan ana seorang sahabat, sahabat yang benar2 sahabat. Seorang yang sangat baik dan terbaik. Allah Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Dia menarik seorang rakan dan kemudian mengurniakan pula seorang sahabat buat ana. Ana tak pernah menyangka, si dia bakal menjadi sahabat rapat ana walaupun kami pernah sekelas sewaktu di CFS PJ lebih kurang 3 tahun yang lalu. Dia seorang yang pendiam dan tak banyak menyumbang kepada suara sumbang di dalam kelas. =)

Allah Maha Kuasa, Makhluk langsung takda kuasa… Atas kekuasaan dan takdir Allah, Allah menghadirkan si dia, BUKAN sebagai pengganti kepada rakan yang ana hilang. Malah, dia LEBIH BAIK dari itu. Alhamdulillah… Dia merupakan seorang sahabat yang baik yang mana kata-katanya bisa menghiburkan jiwa, telatahnya bisa menceriakan suasana, senyumannya bisa mengusik rasa. Yang pasti, dia bukan sekadar sahabat di dunia, malah di akhirat jua insyaAllah. Dia banyak membantu ana secara langsung dan tak langsung dalam keadaan apa jua sekalipun. Ana yakin, dialah sahabat sejati. Sahabat yang mana, melihat wajahnya mengingatkan kita pada Allah, kata-katanya mendekatkan kita pada Allah, isi percakapannya menambahkan ilmu pengetahuan kita mengenai agama Allah dan sunnah Rasulullah…

Dialah sahabat ana, yang mana ana masih ingin bertemu di dalam syurga kelak, insyaAllah.

Dialah yang bernama NOOR SYAHIDAH BINTI SHAIK JALAL DIN, sahabat dunia dan akhirat ana.

To Shida, EID MILLAD SAIED dear sahabat!


Mere pyare dost,

Sempena ulang tahun kelahiranmu yang ke-21, saya doakan semoga Allah merahmati sepanjang umur hidupmu dan melimpahkan kurnianNya yang tak terhingga nilainya. Semoga Shida sentiasa berada di bawah bimbinganNya dan menjadi seorang anak yang taat pada perintah kedua ibubapa, seorang gadis yang solehah, seorang isteri yang baik (bakal?) dan juga seorang ibu yang berjaya mendidik anak-anaknya kelak(bakal?). Semoga kita sama-sama dapat menjadi doktor yang berkhidmat untuk masyarakat, ikhlas kerana Allah! Bukan wang yang dipinta, tapi syurga yang kekal selamanya. Semoga hidupmu diberkatiNya selalu. Semoga kita sama-sama dapat terus berjuang atas agama Allah. Teruskan usaha walau sebesar mana jua halangan yang kita bakal hadapi. InsyaAllah pasti Berjaya kerana kekuasaan yang hakiki itu milik Allah. Segalanya berlalu dengan izin Allah… Kita cuma mampu berharap dan padaNya jua kita kembali kelak.

Dear beloved friend,

For all mistakes that I have ever done to you, I sincerely ask for your forgiveness. I couldn’t express how much I care for you as my best friend. I really love you because of Allah. I know, I’m not being the best girl friend that you have ever had. I have done so many mistakes to you that I shouldn’t do. You’re amongst the best things that have ever happen to me in my life. I’m no good as a friend for you. I’m really sorry if I have ever hurt you throughout our friendship.

Dear Shida,

I really hope this relationship between us will remain forever. InsyaAllah, Ameen.

"A friend is one who knows us, but loves us anyway," And that is YOU.
"A real friend is one who walks in when the rest of the world walks out," And that is YOU.
"Friends are needed both for joy and for sorrow," And that is YOU.
"Friendship doubles our joy and divides our grief," And that is YOU.
"A best friend is like a four leaf clover: hard to find and lucky to have," And that is YOU.
"Good friends are like stars... You don't always see them, but you know they're always there," And that is YOU.
"Most people walk in and out of your life. But only friends leave footprints in your heart," And that is YOU.

Sekian sahaja, ikhlas dari Sahabatmu yang serba kekurangan,
NFIM





“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
-Martin Luther King, Jr. (1929-1968)

*Sorry for avoiding you. Who ask you to refuse my special birthday treat for you on your birthday eh?! XP

Wassalam.

2 comments:

  1. faraaaaahhhhhh!!!!! i'm sooooo touched...ni nk kena ni...kn sy ckp mlm tu ada discussion result ..kami wat sampai kul 3am. kesian betoi bday girl kena stay up smpai kul 3...x pernah pernah t'jd begitu..hehe..jazakallahu khairan kasiran...n i'm seriously not the person u described..thank u. segan nk kt luv u kt blog, tp coz u r my dhost, here goes...LUV U!!! as much as stars on the night sky...=> now will u talk to me?? i seriously can't keep quiet with u...

    ReplyDelete