Hamba Allah

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
Ordinary muslimah. Say, 'LailahaIllallah, Muhammadur Rasulullah'. Islam is the way of life. Age: 248 months (update: 18/08/11), Currently studying as a Medical student (future Muslimah Doctor insyaAllah) at IIUM Kuantan.

Tuesday, May 19, 2009

Melayan Permintaan Sahabat

Assalamualaikum...

Saya telah di'tagged' oleh sahabat saya, Amiera. Tak manis rasanya sekiranya saya membiarkan sahaja. Memandangkan saya punya masa terluang, saya mengambil keputusan untuk membuat tag ini...

Saya mulakan dengan Bismillah...

1. Anda rasa anda hot?
Not really... kat rumah ada aircond... =)

2. Upload gambar kegemaran anda.


3. Kenapa anda suka gambar ini?
Kerana gambar ini sangat colourful. Lagipun, gambar ini antara faktor yang membuatkan saya mendapat markah tertinggi untuk assignment biology saya... =D Terima kasih Madam... Sayang Madam! Terima kasih dah banyak bantu saya...

4. Bila kali terakhir makan pizza?
Hari Selasa minggu lepas bersama Fatin dan Ain. Memori yang 'takkan dilupakan'. =P

5. Lagu terakhir yang anda dengar?
Selamat Ulang Tahun Sayang by Imran Ajmain. Dah setengah tahun addicted lagu ni.
Ayat Ayat Cinta by Rossa. Dah setahun lagu ini menjengah telinga saya.
Soledad by Westlife. Dah setahun setengah saya mendengar lagu ni.
[Saya memang begini. Jika anda perhatikan, semua lagu di atas merupakan lagu yang berentak slow. Saya juga seorang yang setia! =) ]

6. Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?
Menonton cerita Merlin. Tak sabar nak tunggu season seterusnya! Saya juga sedang menghabiskan membaca novel2 yang saya beli ketika Book Fair di PWTC.

7. Selain nama sendiri, anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
Nad. Kerana saya teringin bernamakan Nadhirah. =) Tapi seseorang telah menyedarkan saya, membuatkan saya bersyukur dan menghargai nama yang diberikan oleh umi dan ayah saya dengan harapan makna nama saya dapat dicapai. Terima kasih atas nasihatmu ya akhi.

8. Tag lagi 6 orang :-
-Ain rumetku
-Jibah
-Shake
-Miera (again) =P
-Adawiyah
-Anybody

*Soalan seterusnya ada kaitan dengan orang-orang yang anda tag…

9. Sapa No 1 pd anda?
Sahabat yang saya kenali sejak kecil dan masih lagi bersahabat dengannya. Dialah skulmet saya, roommate saya, clasmet saya, kampungmet saya. Huhu...

10. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
Shake ada hubungan dengan.... Farisyam? Haha!! Itulah yang saya selalu fikirkan... Mungkin tidak... Tapi yang pastinya, Shake ada hubungan dengan Allah SWT kan? =)

11. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
Adawiyah is my bestfren foreva yang dikenali sejak Form 1. Persahabatan kekal sehingga ke hari ini walaupun kami jauh dengan satu sama lain. Saya di PJ, dia di Melaka. Tapi kini dia di Kuantan kerana telah menamatkan matriksnya beberapa minggu yang lalu.

12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
Sahabat yang dikenali ketika saya aktif dengan Engenius society. Waktu itu saya merupakan student engineering. Sekarang tidak lagi. Tapi kami masih lagi bersahabat. Teman baik saya kira... Maaf sekiranya selalu membuat kamu sedih, terasa atau ter'buli' kamu. =)

13. Siapakah orang nombor 2?
Najibah merupakan seorang yang manis dan murah senyuman. Dia merupakan sahabat yang saya kenali ketika Group English Sem 2 yang lalu. Merupakan seorang budak medic yang lemah lembut. Cukup selesa bersahabat dengannya. Mungkin kerana itulah seorang akhi jurusan engineering minat padanya. Barangkali untuk menjadikannya suri rumah =D

14. Bagi pesanan pada orang nombor 6?
Live while we can, Love while we can, Laugh while we can. Never forget Allah SWT.
[Peringatan buat diriku yang hina dina ini juga..]

Selesai sudah...
Harap kamu bahagia Fateen Nur Amiera...

Assalamualaikum..
Cahaya Kegirangan Kemuliaan

No comments:

Post a Comment