Hamba Allah

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
Ordinary muslimah. Say, 'LailahaIllallah, Muhammadur Rasulullah'. Islam is the way of life. Age: 248 months (update: 18/08/11), Currently studying as a Medical student (future Muslimah Doctor insyaAllah) at IIUM Kuantan.

Thursday, May 21, 2009

Ketika Cinta Berbuah Surga

Assalamualaikum...

Mood: Normal
Room Temperature: 24'C

Currently, I'm reading Ketika Cinta Berbuah Surga, a motivational book. Written by Habiburrahman El-Shirazy. =)


Preview (in Malay language)

"...Anakku, sudah saatnya kau mencari teman sejati yang setia dalam suka dan duka. Teman baik, yang membantumu untuk menjadi orang baik. Teman sejati yang bisa kau ajak bercinta untuk surga."

Said tersentak mendengar perkataan ayahnya.

"Apa maksud ayah dengan teman yang bisa diajak bercinta untuk surga?"

"Dia adalah teman sejati yang benar-benar mahu berteman denganmu bukan kerana darjatmu, tetapi kerana kemurnian cinta itu sendiri, yang tercipta dengan keikhlasan hati. Dia mencintaimu kerana Allah. Dengan dasar itu, kau pun bisa mencintainya dengan penuh keikhlasan; kerana Allah. Kekuatan cinta kalian akan melahirkan kekuatan dahsyat yang membawa manfaat dan kebaikan. Kekuatan cinta itu juga akan bersinar dan membawa kalian masuk ke surga."

The book writer, Habiburrahman El-Shirazy (Kang Abib)

Ya Allah, tabahkanlah hatiku. Kuatkanlah imanku agar cintaku padaMu semakin kuat dari sehari ke sehari. Kau temukanlah jodoh buatku berlandaskan cinta yang diredhaiMu. Temukanlah aku jodoh yang mencintaiMu, dan dalam cinta itu, dia menemukan aku...Amin...

Wasalam, Cahaya Kegirangan Kemuliaan

No comments:

Post a Comment