Hamba Allah

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
Ordinary muslimah. Say, 'LailahaIllallah, Muhammadur Rasulullah'. Islam is the way of life. Age: 248 months (update: 18/08/11), Currently studying as a Medical student (future Muslimah Doctor insyaAllah) at IIUM Kuantan.

Sunday, April 24, 2011

Ganjaran BESAR! Woww!

Salam'alaykum wbt...

Seperti biasa, setiap minggu hari Sabtu ana, umi dan ukhti pergi majlis taklim, sebuah majlis yang memperdengarkan hadith Rasulullah saw. Banyak sangat2 kelebihan yang kita dapat pabila menghadiri majlis ilmu. Kadang2 kita tak sedar kita telah menghiasi kehidupan seharian dengan dosa sama ada besar mahupun kecil. Maka untuk mengurangkan dosa kita, patutlah menghadiri majlis2 ilmu, untuk mengingatkan kita tentang kebesaran Allah, amalkan Sunnah Rasulullah.


Bila pergi kan, baru sedar.... "Eh, la... senang rupanya nak dapat pahala banyak2...". Ganjaran kita berlipat kali ganda Allah bagi kalau nak dibandingkan dengan zaman Rasulullah dulu sebab Allah Maha Mengetahui, Dia TAHU betapa besar cabaran yang perlu kita hadapi sekarang ni.... So, dengan bahagianya, ana nak share dengan kalian antara ganjaran yang akan kita dapat jika kita amalkan beberapa perkara...

1. Barang siapa yang mengucapkan Laa ilaahaillllah dan hatinya membenarkan lisannya; diJAMIN masuk syurga dari pintu MANA SAJA yang dikehendakinya.

2. Barangsiapa menjaga solat berjama'ah, di tempat dimana azan berkumandang, di awal waktu; maka akan mendapatkan 5 jaminan:

  1. Keberkatan rezki (Alhamdulillah...)
  2. Diangkat dari seksa kubur (Allah... bestnya! =D )
  3. Mendapat buku catatan amal di tangan kanan (Maka akan baiklah nasibmu di hari Hisab)
  4. Meniti Titian Sirat SEPANTAS KILAT! (Woww!)
  5. Masuk Syurga tanpa hisab (What more can you ask eh? ;-) )
3. Barangsiapa mempelajari SATU AYAT Al Quran maka nilainya adalah lebih baik daripada solat sunnah 100 RAKAAT. Barangsiapa mempelajari SATU BAB dari ilmu maka lebih baik nilainya daripada solat sunnah 1000 RAKAAT! SubhanAllah.... =")

4. Barangsiapa melazimi membaca 100 ayat Al-Quran setelah solat Subuh, maka Allah akan menganugerahkan pahala sebesar SELURUH ISI DUNIA! (Besarnya! Nak3!!)

5. Dalam hal SOLAT, barangsiapa yang bersedia dalam keadaan berwudhu'
  1. Sebelum masuk waktu solat- Mukanya akan bercahaya seperti MATAHARI di Padang Mahsyar
  2. Sewaktu masuk solat- Mukanya akan bercahaya bak BULAN PURNAMA di Padang Mahsyar
  3. Setelah masuk waktu solat- Mukanya akan bercahaya bagai BINTANG di langit di Padang Mahsyar

6. Barangsiapa yang mengamalkan SATU Sunnah Rasulullah saw, maka dia akan memperoleh ganjaran seperti SERATUS kali mati SYAHID!

7. Barangsiapa yang mencintai Rasulullah dan mengamalkan Sunnah baginda, maka dia kan bersama dengan orang yang dicintainya kelak di Padang Mahsyar. (I love you ya Rasulullah! =) )

And the list goes on. Sememangnya TERAMAT BANYAK cara untuk kita dapat ganjaran, kebaikan di dunia dan di akhirat. Tapi benda yang simple pun orang susah nak amalkan. As been said, hanya ALLAH yang berhak memberikan hidayah dan petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya. Maka, berdoalah supaya Allah sentiasa guide hati kita supaya tetap di atas jalanNya.

Hidup di dunia hanya SEMENTARA. Barangsiapa yang mencintai dunia, celakalah dia dan barangsiapa yang mencintai akhirat, berbahagialah dia. Take your pick, people. (^_^)

Semoga dapat ambil iktibar dan dapat diamalkan, dan jangan lupa untuk share ilmu akhirat dengan kawan2 yang lain! Jom sama2 kita masuk syurga!! Baru best ramai2~! =D

Wallahua'lam.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment